Saturday 7 January 2012

AMPUNI KHILAFKU YA ALLAH




Ya Allah...ampunilah diriku yang lemah dengan godaan syaitan ini Ya Allah......Sungguh...aku tidak mampu untuk menjadi wanita sehebat RabiatuL adawiyah yang bisa meletakkan segenap cintanya hanya untukmu...tetapi aku tetap bercita2 untuk menjadi sepertinya...Permudahkanlah jalan hambaMu ini Ya Allah...







entah kenape malam ni ana terdetik nak post pasal benda nie..erm..sebenanye saje je nk update blog yang dah bersawang2 nie...esok plak exam kitabah...dah tepu plak otak nie...so,nk relax jap..take 5 jap...ana nk tulis pasal cinta nie...cam best je kan...ana selau mintak kat Allah supaye jaga hati yang sentiase gersang nie..hehe....jadi,malas nk tulis pepanjang,ana cme nk tulis ape yang penah ana coretkan dalam diari ana...sukati ana la nk tulis ape..

Ya Allah,janganlah kau biarkan rasa cinta ini menyelubungi diriku..Setiap malam ku pohon padaMu agar kau hilangkan rasa cinta dan rinduku padanya...Namun,semakin kulupakan,semakin kuat ku mengingatinya...Ampuni khilafku Ya Allah andai aku lalai mengemudi hati ini...Tiap malam aku bersujud padaMu agar kau kembalikan rasa cintaku padaMu...Yang aku impikan hanyalah CintaMu dan cinta kekasih teragung iaitu cinta Rasulullah...Cinta sejati dan hakiki..aku hanya insan biasa yang tidak dapat menolak fitrah ini Ya Allah..aku sunggu hina dan berdosa..Ya Allah,hanya satu pinta padaMu,jika dia benar tercatat di luh mahfuz untukku,peliharalah imannya baik2 dan hatinya sebagaimana sshnya daku menjaga hati ini..Jika dia bukan untukku,kau temukanlah daku dengan seorang hamba yang soleh sepertinya suatu hari nanti..Aku yakin dengan ketentuanMu ya Allah ....Ya Allah,belilah hatiku ini..Jadikanlah daku wanita yang sentiasa mengharapkan keredhaan dan keberkatan sepanjang hidup di atas muka bumi ini ...Kuatkanlah hamba dalam menelusuri kehidupan di bumi Jordan ini...Ya Allah..Ya Rahman Ya Rahim...perkenankanlah...makbulkanlah doa hambaMu yang lemah dan hina ini..Amin ya Rabbal alamin...

1.30 a.m
~crah~










3 comments:

  1. salam ukhti..
    hehe..matang nmpak post ni..truly,,nak jage hati mmg susah..
    jihad yang paling besar ialah jihad melawan nafsu~
    terus jihad n keep on writing~

    ReplyDelete
  2. MISS.CIKU CIKA..btol tu..banyak dugaan kt bumi Allah nie..doakan ana spaye dapat terus mujahadah ea...

    ReplyDelete
  3. shbtku yg dsyangi..
    entry ni betul2 buat ak rse sebak
    n menangis tnpe dpkse..
    lmbutnya hti seorang prmpuan..
    indahnya muslimah ini..
    moga trus dberi kekuatan utk mnjadi rantai2
    perjuangan rasulullah..

    ReplyDelete